Brakuje mi do podjęcia decyzji przejażdżki 1.6 tdi - może warto poczekać do początku roku i zamówić to co się chce nawet kosztem kilku złotych więcej aby byĆ zadowolonym w 100% albo ze spokojnym sumieniem - wiedząc - to był dobry wybór .
Wyprzedaże rocznika 2009 - który model wybrać ?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Bo jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy.
Moment określa przyspieszenie a moc prędkość maksymalną. ( ogólnie) Dlatego błędem jest porównywać samą moc.
Dlatego silniki TSI też sie nieźle zbierają bo mają spory moment już przy niskich obrotach jak na benzyne.
Co do małych pojemnościowo diesli można się przejechać na spalaniu.
Mały silnik bardziej kręcisz i kręcisz odbija się to na spalaniu.
Przykład silnika renault 1.6TD który na trasie przy spokojnej jeździe do 110 pali 7 litrów.Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaBrakuje mi do podjęcia decyzji przejażdżki 1.6 tdi - może warto poczekać do początku roku i zamówić to co się chce nawet kosztem kilku złotych więcej aby byĆ zadowolonym w 100% albo ze spokojnym sumieniem - wiedząc - to był dobry wybór .
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Agamek12On poprostu uważa, że silnik o większej wartości maksymalnego momentu obrotowego ZAWSZE będzie przyśpieszał zdecydowanie lepiej (dlatego swojej małżonce kupił C4 "by Loeb" z dieslem...) - ja natomiast uważam, że róznica nie będzie większa, niż 2-3 sekundy...
[ Dodano: Wto 08 Gru, 09 11:48 ]
Zamieszczone przez Psycho DadMoment określa przyspieszenie a moc prędkość maksymalną
Komentarz
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez Agamek12On poprostu uważa, że silnik o większej wartości maksymalnego momentu obrotowego ZAWSZE będzie przyśpieszał zdecydowanie lepiej (dlatego swojej małżonce kupił C4 "by Loeb" z dieslem...) - ja natomiast uważam, że róznica nie będzie większa, niż 2-3 sekundy...
[ Dodano: Wto 08 Gru, 09 11:48 ]
Zamieszczone przez Psycho DadMoment określa przyspieszenie a moc prędkość maksymalną
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Agamek12Dlatego ja, jako umysł ścisły, potrzebuję znaleźć wartości finalne wyrażone liczbami, tzn. czasy przyśpieszeń obu tych silników - inaczej go nie przekonam...
przyspieszenie 80-120 na V biegu:
1.4 TSI (125KM) - 13,2s
1.9 TDI (105KM) - 13,7s
Źródło: http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=pl
Komentarz
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez Agamek12Dlatego ja, jako umysł ścisły, potrzebuję znaleźć wartości finalne wyrażone liczbami, tzn. czasy przyśpieszeń obu tych silników - inaczej go nie przekonam...
przyspieszenie 80-120 na V biegu:
1.4 TSI (125KM) - 13,2s
1.9 TDI (105KM) - 13,7s
Źródło: http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=pl
Czy dane przyśpieszeń są podane dla skrzyń 5-cio, czy może 6-cio biegowych?
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez aldamprzyspieszenie 80-120 na V biegu:
1.8 TSI (160KM) - 10,1s
2.0 TDI (140KM) - 8,9s
przyspieszenie 80-120 na VI biegu:
1.8 TSI (160KM) - 12,9s
2.0 TDI (140KM) - 11,1s
P.S. Zresztą w dobie rosnącej popularności DSG i innych automatów "elastyczność" w ogóle traci rację bytu, bo nawet jadąc na 7 biegu po gwałtownym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje bieg tak, aby uzyskać jak najlepszy efekt.
Komentarz
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Marxproblem w tym, ze chodzi o sytuacje nieprzewidziane, czyli np wyprzedzasz sobie i nagle cos sie dzieje i musisz gwaltownie przyspieszyc - wtedy nie ma czasu na redukcje.
Komentarz
-
Dla mnie tak pojęta elastyczność jest czymś bardzo wirtualnym i nie przekładającym się na rzeczywistą wartość. Konkretna wartość mówiąca cokolwiek o osiągach samochodu to np. czas na 1/4 mili.Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
No to kolejne wrażenia.
Jeździłem jeszcze raz 1.9 tdi.
Rzeczywiście czuć różnicę z moja asterką choc silnik nie zbiera się tak szybko jak benzynowiec. Zawieszenie ogólnie twarde i sztywne.
Jeździłem także 1.6 tdi ale króciutko ... za krótko.
Dynamika podobna jak 1.9 choc miałem wrażenie,że 1.6 jest troszke żwawszy. Ogónie moc taka sama jazda wygladała podobnie, zawieszenie też.
Głośność silnika - nie wiem czy to sugestia ale wydawał się cichszy choc przepaści nie było. Trzeba by sie przejechac nimi jeden po dugim albo obok siebie postawić.
1.6 zamieszał mi w głowie. Gdyby był dokładnie taki sam egzemplarz obydwu octavii to nie wiem czy nie padłoby niby na niesprawdzona jednostkę 1.6. Tym bardziej,że usłyszałem o wycofaniu produkcji kultowego 1.9 w połowie przyszłego roku.
Pouprawiam tteraz troszke sabotażu ale mnie nie lińczujcie
Wpadłem też do Toyoty. jechałem Auris 1.4 CR 90 diesel. Też fajny silnik i przyjemnie się zbierał a dzwięki z pod maski bardziej benzynowy niz diesla - bardziej cykanie niz klekotanie.
Natomiast cenowo i wyposażeniowo bije na głowe skodę - jednak wygląd corolli koszmarny a auris fajny.
gdzyby zebrac warunki wyposażenia z toyoty wygląd wnętrza i zewnętrza z octavii oraz silnik diesla 1.6 to byłaby to fajna oferta.
Jednak bardziej jestem za octavią tylko ten silnik (kultowy czy nowy). Albo teraz 1.9 z kolorem do przyjęcia jaki chcę albo po nowym roku 1.6 z mozliwościa kapryszenia no i chyba drożej Albo czarny metalik z 1.6
Echhhhhhhhhh
Komentarz
-
-
Czarny zawsze modny ) i jak się sba to ładnie wygląda
Oglądałam Corollę i powiem szczerze że się zawiodłam wykończeniem. Auto stało w salonie. Z zewnątrz ok, a nawet fajnie choć to sedan. Ale np wykończenie bagażnika to jakaś porażka. Materiał zakrywający blachy ledwo się trzymał.
Auris wogóle jakoś mi się nie podoba poza tym to sporo mniejsze auto. No i koszty serwisu i części wydaje mi się że tutaj też przegrywa ze skodą, ale może na ten temat wypowie się ktoś kto miał toyotę.
Z aut które mnie się podobały to Hunday I30 CW, Kia Sportage, Ford Mondeo i Focus, Renault Megan, Suzuki SX4. W sumie różne marki i różne nadwozia.AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Golibroda, policz sobie koszty benzyny z silnikiem TSI. Może jednak powinieneś wziąć pod uwagę także bene
Nie żebym chciał Cię jakoś specjalnie nakłaniać do tego, ale jak ja robiłem podejście, to analizowałem 1.9 Octavię i 2.0 Kię Ceed - diesle (codziennie robię 230 km). Suma sumarum wybrałem 1.4 TSI. 1.9 był za drogi i za słaby. Osiągi, które mnie zadowalały w dieslu Skody dawał dopiero 2.0 silnik diesla. Ale jego cena...... bez sensu. Znowu Kia odpadła za całokształt. Jednak komfort Skody jest wart jej ceny.
Tak więc cieszę się kulturą pracy 1.4 TSI i czekam na instalacje gazowe dfo tych silników. Akurat za 2 lata (po gwarancji) będą już przetestowane.
Komentarz
-
-
Rzeczywiście czuć różnicę z moja asterką choc silnik nie zbiera się tak szybko jak benzynowiec. Zawieszenie ogólnie twarde i sztywne.
[ Dodano: Wto 08 Gru, 09 22:52 ]
[quote]Zamieszczone przez aniam111Czarny zawsze modny ) i jak się sba to ładnie wygląda
Oglądałam Corollę i powiem szczerze że się zawiodłam wykończeniem. Auto stało w salonie. Z zewnątrz ok, a nawet fajnie choć to sedan. Ale np wykończenie bagażnika to jakaś porażka. Materiał zakrywający blachy ledwo się trzymał.
PS
Bylem dzis w jednym z salonow Skody ... zero klientow , pustki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981golibroda, jabym sprobowal tego 1.6 tdi , raczej przemysleli konstrukcje
1.9 co pojemnośc to pojemośc , 1.6 będzie cichszy bo to Common Rail ale jego koszta ewentualnego późniejszego zepsucia się będą wiekszeByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
@voltar to zbieranie się nie jest w porównaniu do mojej asterki tylko ogólnie do typu silnika benzyna v.s. diesel.
Jak przycisniesz benzynowca to od razu idzie a jak diesla to n sie chwilke zastanowi a potem pojdzie.
Czyli w benzynie jest to natychmiast a w dieslu z opóźnieniem. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem.
Komentarz
-
Komentarz